واقعیت این است که زندگی ما با جستجوی آنلاین گره خورده است و گوگل بهترین موتورجستجویی می باشد که درحال حاضر سراغ داریم. درواقع گوگل، پرکاربردترین موتورجستجو دنیاست. درابتدا به این موضوع می پردازیم که اطلاعاتی که در گوگل هستند، از کجا می آیند؟ گوگل، نرم افزارهایی به نام اسپایدر و بات دارد، که به طور مداوم بین سایت ها و صفحات مختلف جابه جا می شوند و آنها را در آرشیو گوگل ذخیره می کنند، که به این فرآیند، خزش crawl و یا ایندکس کردن می گوییم. گوگل از یک صفحه شروع می کند و سپس تمامی صفحاتی که در آن صفحه هستند را دنبال می کند و آنها را هم ایندکس می کند. این پروسه تازمانی تکرار می شود که ما تمامی صفحات یک سایت را ایندکس کرده باشیم و مجدد در بازه های زمانی مختلف این پروسه تکرار می شود و آخرین بروزرسانی های آن صفحه هم در گوگل ثبت می شود. این پروسه همیشه درحال اجراست و آخرین مطالبی که به سایت افزوده می شود هم در نتایج گوگل نمایش داده می شوند. پس من و شما وقتی کلمه ای را در گوگل جستجو می کنیم. درواقع در آرشیو گوگل دنبال آن مطلب می گردیم. این آرشیو درحال حاضر بیش از 60 تریلیون صفحه دارد و هرلحظه بیشتر می شود. وقتی ما کلمه ای را سرچ (جستجو) می کنیم، گوگل در بین آن صفحاتی که دارد، آن مطالبی که به درد ما می خورد را برای ما بازیابی می کند و سپس الگوریتم هایی که برای گوگل طراحی شده است را بر روی آنها پیاده سازی می کند. این الگوریتم ها تقریبا در هرسال پانصدبار آپدیت می شوند تا بتوانند نتایج را به خوبی رتبه بندی کنند. درحال حاضر، در هرجستجو بیش از دویست فاکتور مختلف را موردبررسی قرار می دهد تا بتواند بهترین نتایج را برای ما بازگرداند و بهترین آنها را در رتبه یک به ما نشان دهد. درنتیجه ما سایتی که در رتبه یک می بینیم، آن سایتی است که گوگل فکرمی کند بیش از بقیه سایت ها، به نتیجه ای که ما به آن احتیاج داریم، نزدیک است. و کل پروسه رتبه بندی، در فاصله کمتر از نیم ثانیه انجام می شود تا ما سریع ترین نتایج را داشته باشیم.

آموزش کسب و کار اینترنتی

نکته بعدی که باید یادآوری کنم، این است که گوگل هیچوقت از سایتی پول نمی گیرد که بخواهد آن را در رتبه بالاتری نشان دهد. بلکه نتایج را به دو دسته ارگانیک و تبلیغات تقسیم بندی می کند. درواقع تبلیغاتی که گوگل در نتایج جستجو به ما نشان می دهد، کاملا با مطلبی که ما به دنبال آن هستیم، مرتبط است و حاوی کلمات کلیدی مدنظر ما می باشند. گوگل سعی می کند در نتایج گوگل، مرتبط ترین نتایج (چه در نتایج طبیعی و چه در نتایجی که بابت آنها، مدیران سایت پول پرداخت کرده اند) را به ما نشان دهد.

بهتراست توضیح مختصری در مبحث سئو و یا بهینه سازی سایت بدهم. درواقع در بحث سئو، تمامی فاکتورهایی که گوگل می گوید را برای یک سایت رعایت می کنیم و انجام می دهیم تا سایت در رتبه بالاتری قرار بگیرد. سئو یکی از پرطرفدارترین مباحث در بازاریابی اینترنتی است، چون کاربر به دنبال محصولات و یا خدمات ما می گردد و ما با قرارگرفتن در رتبه بالاتر گوگل، می توانیم شانس خودمان را در فروش محصول و یا فروش خدماتمان افزایش دهیم.

منبع : مسعود فاطمی

منبع : آموزش کسب و کار اینترنتی - کسب و کارآیا می دانید جستجو در گوگل به چه صورت می باشد؟
برچسب ها : گوگل ,نتایج ,سایت ,رتبه ,پروسه ,جستجو ,رتبه بالاتری ,ترین نتایج ,آرشیو گوگل ,درحال حاضر